1 krok, abyś smażył bez smażenia

Czy możliwe jest uzyskanie tak wspaniałego smaku jaki uzyskujesz podczas smażenia a bez negatywnych jego skutków?

Czy potrafisz wyobrazić sobie jedzenie bez smażenia? Wszyscy uwielbiamy smażone potrawy. Niestety podczas smażenia często dochodzi do przypalenia się tłuszczu, co czyni go produktem rakotwórczym. Powstają ciężko strawne związki Maillarda oraz końcowe produkty glikacji białek, które postarzają nasz organizm od wewnątrz. Jeśli smażymy na tłuszczu zawierającym duże ilości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (np. oleju słonecznikowym) wtedy dochodzi do ich rozkładu i uwodornienia, powstają kwasy trans, które bardzo podnoszą poziom cholesterolu we krwi i tym samym przyczyniają się do zwiększenia ryzyka chorób sercowo-naczyniowych. Dlatego właśnie dietetyka nie preferuje takiego sposobu przyrządzania potraw.

My jednak nie potrafimy się obejść bez tego smaku i bez chrupiącej skórki.

Alternatywą wydaje się prażenie, czyli smażenie bez tłuszczu np. na patelni teflonowej. Niestety nie jest to to samo. Tłuszcz jest nośnikiem smaku, bez niego potrawy nie są aż tak smaczne jakby mogły być. W żywieniu tłuszcz dobrej jakości wcale nie jest zły jak się to przyjęło mówić. Wcale nie musimy radykalnie unikać tłuszczu. Należy się nauczyć korzystać z niego we właściwych ilościach i we właściwy sposób.

Dlatego wspaniałym pomysłem jest smażenie na wodzie z olejem.

Jak to zrobić?

Wystarczy, że pokryjesz dno rondelka wodą i ją podgrzejesz. Następnie wlej niewielką ilość oleju do wody. I smaż jak zwykle. Uważaj tylko by nie rozgrzać za bardzo oleju, aby się nie dymił.

Oto prosty sposób jak z „niezdrowego” smażenia zrobić „zdrowe” smażenie:-)

Zadzwoń do nas

534 301 920