Sezon na truskawki rozpoczęty !!!

Tylko polskie truskawki są tak soczyste i słodkie. Już się pojawiły pierwsze sztuki i można cieszyć się ich smakiem.

A jakie wartości odżywcze zawiera truskawka? Czy warto ją spożywać?

100

100 g truskawek jak na zdjęciu zawiera 27 kcal to jest nic.Dostarcza niewielkie ilości białek i tłuszczy. Odpowiednio 0,7 g i 0,4 g. i 7 g węglowodanów. W 88% składają się z wody. Woda powinna być dostarczana do organizmu nie tylko pod postacią płynów, ale również z jedzeniem. Woda zawarta w warzywach i owocach doskonale nawadnia organizm.

Także truskawki są odpowiednie dla wszystkich – zwłaszcza dla osób odchudzających się, ze względu na objętościowe wypełnienie żołądka, a tym samym pojawienie się uczucia sytości. Zawiera również dużą ilość błonnika pokarmowego, bo w takiej male porcji jest go aż 1,7 g.

Co jeszcze dostarcza taka znikoma porcja?

25 mg wapnia, 64 mg witaminy C, 128 mg potasu, 9,6 mg magnezu, 16,3 µg folianów, 2,6 µg jodu. Maja niski indeks glikemiczny – 40, a ładunek glikemiczny w takiej porcji to zaledwie 2,1.

Dlaczego by zatem nie zjeść ich więcej niż te 100 g…

200

Porcja 200 g jak na obrazu zawiera wszystkiego 2 razy więcej…:-) a jej ładunek glikemiczny dalej jest niski i wynosi 4,1.

Zadzwoń do nas

534 301 920